mijn verhaal en voorstellen ( trigger warning )

Hier kunnen nieuwe bezoek(st)ers zich voorstellen.

Moderator: moderators

Plaats reactie
why1983

mijn verhaal en voorstellen ( trigger warning )

Bericht door why1983 » 14 mar 2018, 13:26

hoi ik wil me even voorstellen
ik wil mijn naam niet vrij geven maar het begint met mar
ben 34 jaar en ben bijna 12,5 jaargeleden slachtoffer geworden van een groepsverkrachting in mn eigen huis notabene

ik was toen net 22 en een vriend van me belde me op mn werk of ik mee wilde om te stappen, voelde me niet super dus geen zin, ik stelde voor dat hij voor die tijd ff gezellig op bezoek kwam om vast een biertje te drinken en ik zou wat lekkers halen... even later kwam er weer telefoon of hij 2 vrienden mee mocht nemen, ik was akkoord ...

uiteindelijk kwamen ze met 5 personen en we keken tv, hadden leuke gesprekken, ik ging naar de keuken om even drinken te maken toen 1 van de jongens lans me liep en me in de borsten kneep, ik heb hem gewaarschuwd en bij een volgende keer zou ik hem uit huis zetten

een tijdje later stond ik weer in de keuken kaas en worst te snijden en ik liep ff weer naar voren om mee te praten toen dezelfde jongen naar me toe liep en me beetpakte en weer in mn borsten kneep, ik zei dat hij kon gaan en ik hem niet meer wilde zien, hij ging niet en ik vroeg hulp, de andere jongens stonde ook op dus ik dacht hulp te krijgen maar ineens hielden ze me vast en 1 van de daders zette de mes die ik net op het aanrecht had gelegd en zette deze op mn keel...

binnen no time was ik uitgekleed en werd ik mee gesleept naar mn eigen bed, ik schreeuwde maar er kwam geen geluid.. het moment dat de eerste binnendrong deed ontzettend zeer en ik heb op de 1 of andere manier mezelf los gerukt en begon te lopen voor ik bij de trap was werd ik al vast gepakt en terug gegooid op bed, ik ben een paar keer hard geslagen en ze gingen verder...
ik ga niet alles vertellen wat ik nog weet maar de eerste heeft me dus 'ontmaagd' de tweede vond het leuk om een andere eerste keer uit te proberen, dat deed zo ontzettend zeer dat ik uiteindelijk in mezelf ben gekeerd en alles een waas is wat er verder gebeurde, ik herinner me de gezichten en ik herinner me de stemmen, sommige woorden en ook pijn maar het kwam niet over.... ik wist zeker dat het gedaan was en dit mijn laatste dag was geweest...

ze waren al een tijdje weg dat ik bij zinnen kwam, ik ben onder een hele hete douche gaan zitten op de grond, hoe lang ik er heb gezeten zal ik niet weten maar buiten was het leven begonnen...
na die tijd heb ik alles van mn bed gehaald en weg gegooid, beneden lag er een briefje bij mijn telefoon met duidelijke woorden, zou ik iets zeggen dan was het op mijn risico maar de veiligheid van mijn familie was dan niet zeker....

ik heb alles weg gegooid, van mn beddengoed tot het mes etc...

8 jaar lang heb ik dit voor me gehouden alleen mijn man wist het. tot ik op de dag dat het 8 jaar was werkte, we zouden met 4 zijn en waren met 2, we werkten gigantisch hard en aan het einde van de dag zaten we even en waren we best tevreden, daar heb ik verteld dat het vandaag precies een goede dag daarvoor was omdat ik lekker mn agressie kwijt kon zo, ze begon te vragen en alles kwam eruit...

ik heb nooit aangifte gedaan, durfde dat niet... paar jaar later door 1 van de daders wel lastig gevallen, hij wilde het uitpraten en wilde een ontmoeting, ik heb en had daar geen behoefde aan, ik heb de mailtjes nog wel en heb uiteindelijk gezegd dat als hij me niet met rust liet ik hem zou aangeven, inmiddels heb ik bewijs genoeg....

op zich gaat het goed met me, ben gelukkig nu en heb 3 geweldige kinderen
de bevallingen was een drempel en inmiddels mn eerste baarmoeder onderzoek ook gehad, daar heb ik wel heel erg gehuild vond dat heel moeilijk...
vorige week toch weer die drempel gepasseerd en een spiraaltje laten zetten...

af en toe heb ik nog een terugval en dan gaat het ook niet met mijn partner, gelukkig is hij heel begripvol en meegaand en laat mij dan bepalen wat er wel en niet mag

dit is mijn verhaal

ibnnz2012
Moderator

Re: mijn verhaal en voorstellen ( trigger warning )

Bericht door ibnnz2012 » 15 mar 2018, 07:53

Dag Mar,

Verschrikkelijk wat jij hebt meegemaakt…
Het had nooit mogen gebeuren….
Je hebt zo hard gevochten, geschreeuwd, duidelijk gezegd “neen”,…
En toch….
Fysiek is een man (meestal) krachtige dan een vrouw…
Vijf daders…
Onmogelijk om weg te vluchten….
Verschrikkelijk…
Het had nooit mogen gebeuren…
Slachtoffers van verkrachting zijn wel vechters op het mentale niveau.
Je hebt 8 jaar kunnen zwijgen (behalve bij uw man). Ondertussen ben je verder gegaan door het leven. Doen alsof er niets is gebeurd.
Je hebt het (soms) kunnen loskoppelen om toch te genieten in het leven.
Je hebt een relatie kunnen beginnen met een prachtige man. En jullie hebben drie fantastische kinderen.
Je mag écht fier zijn van jouw zelf.
Wij hopen dat je hier steun en (h)erkenning kan vinden op onze site.
Ondertussen heel veel sterkte !!

Liefs Ibnnz

why1983

Bericht door why1983 » 15 mar 2018, 19:48

dank je wel

ik weet dat ik alles heb gedaan om los te komen maar dat was gewoon niet mogelijk

Op dit moment gaat het goed, er zijn triggers, soms een zin, een geluid, een geur...
ik moet nu door dat is een voordeel, de kinderen hebben me nodig ik mag niet terugvallen

het leven is wel een genot op zich, ik zeg altijd ik leef in extra tijd... ik verwachte die avond niet om de volgende dag nog te zien beginnen....

ik had gewoon nooit moeten zeggen dat ze bij mij mochten komen, hoe vaak m'n vader vroeger niet heeft gezegd dat niet te doen...

ibnnz2012
Moderator

Bericht door ibnnz2012 » 16 mar 2018, 17:13

Dag Mar,

niemand gaat er vanuit dat zo iets zou gebeuren. Gezonde mensen met een mooie levensstijl, denken, dat iedereen normaal is.
Je bent jong en je beseft nog niet écht wat er allemaal gebeurt. … Jammer genoeg zijn er vele zieke/slechte mensen in de wereld.
Maar daar mag je niet vanuit gaan. Anders kan je gewoon niet meer naar buiten gaan.
Als je terug denkt aan die zware traumatische avond, dan denk je: waarom is het gebeurd? Waarom heb ik ze binnengelaten? Het is mijn eigen fout, en zo verder…
Maar het is duidelijk niet jouw fout !! Je gaat er nooit vanuit dat zieke mensen zoiets doen.
Je hebt alles gedaan wat je kon. Je hebt alleen de “pech” gehad….
Daders die niet beseffen wat zij allemaal doen, zijn zwaar gestoord en gevaarlijk in de maatschappij.
Ik hoop dat daders zo snel mogelijk worden opgepakt en geïnterneerd worden (voorgoed!!)
De realiteit is iets anders…
Sterkte !

Liefs Ibnnz

why1983

Bericht door why1983 » 16 mar 2018, 19:56

Ik weet dat ik niks fout heb gedaan, ik weet dat al had ik niks aan ze hier nog geen recht op hadden maar het voelt anders... mijn partner is heel geduldig met me als het nodig is, daar heb ik het mee getroffen

ik heb idd 3 fantastische kinderen, vandaag was onze oudste met een vriendje en vriendinnetje verdwenen, ze waren zonder het te melden uit de speeltuin weg gegaan, mijn partner is dan heel rustig ik haal me de ergste dingen in mijn hoofd... nou weet ik dat andere ouders dat ook kunnen hebben maar dan denk ik gewoon waar ben je wat als iemand..... ik wil haar hiertegen beschermen

ik weet wie het waren uiteraard maar heb nog nooit aangeklaagd... ze zullen dus ook niet opgesloten worden

ibnnz2012
Moderator

Bericht door ibnnz2012 » 17 mar 2018, 11:04

Ben je ooit in therapie geweest? Wat je hebt meegemaakt is afschuwelijk. De gevolgen zijn niet niks. Veel lotgenoten gaan praten met professionele mensen. Ik ben pro om iedereen aan te raden om hulp te vragen. Dan denk ik aan psychotherapeuten, psychotraumatologen, EMDR therapeuten etc.
Therapeuten kunnen de situatie anders bekijken door hun eigen visie en perceptie. Ze kunnen jou steunen en helpen om jouw situatie/gevoelens te verbeteren.

Liefs Ibnnz

why1983

Bericht door why1983 » 17 mar 2018, 14:14

Nee geeb therapie gehad, durf het eigenlijk ook niet... wil niet alles oprakelen, ben mama en wil er voor ze kunnen zijn...

ibnnz2012
Moderator

Bericht door ibnnz2012 » 17 mar 2018, 15:36

Dat is ook goed, dat je jouw eigen ritme volgt. Fantastische kinderen, jouw partner, dat is zeer belangrijk.
Weet alleen dat er altijd mogelijkheden zijn rond therapie.
En je mag fier zijn op jezelf dat je een mama bent :) !

Liefs Ibnnz

why1983

Bericht door why1983 » 17 mar 2018, 17:48

Dank je... heb wel een soort psychologe die bij de huisarts in zit gesproken eem paar maanden... gewoon luchten

Ik ben heel trots dat ik mama ben dank je

Plaats reactie