Voorstellen

Hier kunnen nieuwe bezoek(st)ers zich voorstellen.

Moderator: moderators

Plaats reactie
Wietske

Voorstellen

Bericht door Wietske » 04 mei 2018, 19:12

Hey,

Ik vind het doodeng dit te gaan schrijven en delen, maar met volle angst vooruit..

Mijn naam is Wietske en ik ben 16 jaar. Ik denk dat dit een erg chaotisch bericht gaat worden, want ik mis veel gebeurtenissen en jaren uit mijn geheugen. Ik weet niet meer wanneer het precies is begonnen. Ik gok rond mijn 8e. Ik ben een aantal jaren misbruikt door meerdere mensen uit mijn familie. Ik denk dat het op mijn 13/14e is gestopt, maar ook daar ben ik niet zeker van. Het voelt onwerkelijk. Ik was jong en had geen idee wat me overkwam. Ik weet niet of ik het meer inhoudelijker moet gaan vertellen, maar ik denk niet dat ik dat al kan.
Ik heb op mijn 13e anorexia nervosa ontwikkeld, ik ben daar tot een paar maanden terug voor in therapie geweest. Ik kan nu redelijk zeggen dat ik het onder controle heb, ook al zit ik midden in een kleine terugval. Ik ben nog steeds in therapie, maar niet meer voor mijn eetstoornis. Om het samen te vatten gaat het nu zo slecht met me dat ik op het randje zit van weer een opname. Tot een paar weken terug was dat ook het plan, maar toen begon mijn therapeut over of ik in het verleden ook iets 'vervelends' mee had gemaakt. Een vraag die ik tot nu toe altijd had ontkend. Ik wilde niet de indruk wekken dat er iets was gebeurd, maar dat gebeurde toch. Ik heb het ontzettend ver weg gestopt en ik denk nu dat mijn eetstoornis, depressie, de zelfbeschadiging, dwang, etc. allemaal een manier waren om daarmee om te gaan. Om niet te hoeven voelen, om niet meer te worden herinnerd aan de jaren waarin ik ben misbruikt. Ik zag het eerst niet, ik wilde het niet zien, ik dacht als ik deed alsof het er niet was, was het er ook niet. Ik dacht dat het geen invloed op me had, totdat mijn therapeut erover was begonnen en alles weer omhoog kwam. Dat leidde tot veel nachtmerries, niet in slaap kunnen komen, spanning, misselijk van de spanning, pijn in mijn spieren, paniekaanvallen, mijn gedachten die nog destructiever en meer suïcidaal werden en ga zo nog maar even door. Dit alles speelt nu dagelijks. Ik heb nu gesprekken met mijn therapeut hierover. Ik heb nog niet verteld over het misbruik. Ik heb niet het idee dat ik daar al aan toe ben, ook al denk ik dat ik daar nooit aan toe zal zijn. Ze weet dat er iets is gebeurd en ooit zal ik het moeten vertellen, maar we doen het op mijn tempo. Dit is ook de reden dat ik hier nu een berichtje schrijf. Om de eerste stap te zetten en dit te vertellen. Ik ben bang. Bang voor de reacties van mijn familie als ik dit zou vertellen. Bang dat ik levens ga verpesten, dat ik egoïstisch ben. Dit houdt me dus erg tegen om het te vertellen.

Ik houd het eerst hier even bij.

Liefs

thian

Re: Voorstellen

Bericht door thian » 04 mei 2018, 23:07

lieve wietske

wat erg voor je
wat vreselijk dat dit Jou is Aangedaan
jij kon hier niets aan doen
wat ontzettend naar en rot
nu mag je voor jezelf kiezen

je hoeft niet voor anderen te zorgen
je bent minderjarig!
ze moeten nog voor jou zorgen meiske
en ze hadden jou moeten beschermen

je mag praten heus
of schrijven en laten lezen als dat makkelijker is
laat anders lezen wat je hier hebt geschreven
maar het maakt het makkelijker, nog altijd moeilijk genoeg
als ze weten wat er met je gebeurt is

en ja alles komt daar door
dat heb je heel goed bedacht

heel veel sterkte en moed
liefs anita

moppieislief

Bericht door moppieislief » 05 mei 2018, 00:52

Lieve Wietske,

Wat ontzettend dapper van je dat je dit gedeeld hebt!!! Wat een grote stap, zo knap van je! Je bericht is ook heel duidelijk.

Ik vind het verschrikkelijk dat dit jou is aangedaan. Dat had nooit mogen gebeuren. Je had beschermd moeten worden. Het is echt niet raar dat je het allemaal niet meer precies weet. Ik weet ook dingen niet meer precies. Altijd maar geprobeerd om weg te stoppen, hopend dat als ik er niet aan dacht dat ik het dan zou vergeten. Ik denk ook dat de psychische problemen die je nu ervaart voort komen uit het seksueel misbruik. Een heel wijs inzicht van je.

Ik snap dat je super bang bent. Je weet niet hoe mensen gaan reageren. Als je er aan toe bent, is het denk ik de beste stap om dit eerst met je therapeut te delen. Zij kan jou eventueel helpen en steunen als je het met je familie wilt delen.

Het is zo’n zware last die je alleen op je schouders draagt. En dan moet je ‘m ook nog verstoppen. Dat vergt veel van je psyche en lichaam.

Egoïstisch ben je absoluut niet. Ik denk dat jij juist te veel aan de ander denkt, en jezelf weg cijfert.

Liefs Nathalie

Wietske

Bericht door Wietske » 10 mei 2018, 14:59

@thian en @moppieislief
Wat een ontzettend lieve reacties! Ik waardeer dit echt enorm. Ik heb me eigenlijk altijd geschaamd en me alleen gevoeld, maar door jullie berichtjes wordt dat gevoel wat minder.

Ik heb gisteren tijdens therapie trillend en huilend opgeschreven dat ik seksueel misbruikt ben. Ik vond het zo eng. Mijn therapeut weet het dus nu en de komende tijd gaan we het erover hebben. Ik schijt echt 100 kleuren, maar wil dit wel heel graag doen. Ik hoop dat de pijn ooit minder gaat worden en ik dit kan gaan verwerken.

Liefs

bieke

Re: Voorstellenbieke

Bericht door bieke » 11 mei 2018, 02:09

erg moedig van je om dit te schrijven ik heb mij misbruiker ook aangepakt ,en hij gaf alles aan mij toe, maar tegen zijn familie begon hij te liegen;het grootste deel van de familie heeft me de rug toegekeerd want hij kan schoon klappen en wij kruipen in onze schulp;waarom mogen wij die niet aangeven ,wie zegt dat die nog niets op zijn kerfstok. :) heeft het is verjaart

moppieislief

Bericht door moppieislief » 11 mei 2018, 22:54

Lieve Wietske,

Wat ontzettend knap van je dat je de stap hebt gezet om dit met je therapeut te delen! Echt een enorme stap, heeeeel eng, maar je hebt het toch maar gedaan!

Ik schaam me ook, niet voor dat het gebeurd is maar wel voor wat er gebeurd is. En het voelt ook heel alleen. Veel mensen kunnen het niet begrijpen merk ik. Maar je staat er niet meer alleen voor. Ik hoop dat het lukt om samen met je therapeut heel langzaam aan te beginnen aan een vorm van trauma verwerking. Ook of je het met je familie gaat delen en zo ja, hoe. Het is super eng, ik vind het elke week weer eng maar ik weet en voel dat ik veilig ben bij mijn therapeuten. Ik hoop ook dat de pijn ooit minder gaat worden.

Liefs Nathalie

Bibi

Bericht door Bibi » 18 aug 2018, 19:30

Moedig dat je het schrijft
Liefs bianca
Een dag niet gelachen
Een dag niet geleeft

Plaats reactie