Mir7

Hier kunnen nieuwe bezoek(st)ers zich voorstellen.

Moderator: moderators

Plaats reactie
Mir7

Mir7

Bericht door Mir7 » 06 jul 2018, 21:24

Hallo,

Ik wil me even voorstellen. Kwam hier 2 maanden geleden al op de website en toen veel berichten gelezen. Het lukte me toen niet om mezelf voor te stellen. Dat wil ik nu graag wel even doen.

Ik ben sinds 5 maandjes een trotse moeder. Maar dat heeft tegelijkertijd ook weer een hoop in mij los gemaakt. Ik wist dat er in het verleden wel iets gebeurt was, maar heb dit sterk kunnen verdringen, door mezelf er op aan te spreken dat ik het zelf gedaan heb (wat ik eigenlijk nog steeds beetje zo voel) en dat het vanuit die persoon nooit iets verkeerd geweest kan zijn. Dat ik zelf alles heb uitgelokt en teveel heb toegelaten.

De jaren daarna boulimia, automutilatie en suïcidale gedachtes.(Had deze klachten ook al voor het ' incident' ) Hier ook opgenomen voor geweest. Had toen niet echt het besef dat het daarvan kwam. Er werd toen ook AD(H)D geconstateerd en door de psychologen etc. werd alles daar op gegooid en dat ik niet zo gelukkig was bij mijn ouders toen.
Daarna eigenlijk enkele jaren redelijk neutraal kunnen leven met mijn vriend (nu man). Ook onderling wel wat dingen missgegaan, maar dat vergeef ik hem wel.

Op intiem gebied, vertrouw ik echt helemaal niemand. En mannen moeten echt überhaupt afstand van me houden, straal ik ook wel uit. Ook op sociaal gebied veel angsten en grote menigtes vermijden.
Moet zeggen dat dat nu met sertraline goed gaat.
En i.p.v. AD(H)D schijn ik meer last van dissociaties te hebben (wordt nog officieel onderzocht)

Ik ga inmiddels binnenkort met EMDR beginnen. Ben hier echt doodzenuwachtig voor.
Mijn angst is ook dat ik me gewoonweg niet genoeg kan herinneren, waardoor de therapie niet werkt. En dat er ook weer teveel boven zal komen.

Heeft iemand hier al ervaring mee gehad?

thian

Re: Mir7

Bericht door thian » 06 jul 2018, 22:43

Hoi Mir7

ik ben anita
ik hbe een Dissociatieve Stoornis NAO en heb kanten

het lijkt me ook heel eng voor je
is er wat uitgelegd ?
wat verwarrend voor je dat je je zelf de schuld geeft
dat is niet erg hoor
weet je at komt eigenlijk heel vaak voor
heel goed dat je er over schrijft hoor

ik hbe 40 jaar niets geweten
en gaf mezelf de schuld ook hoor

je bent in ervaren handen, ze zorgen dat het niet te snel gaat
ze willen niet alles in een keer openen
het is heel normaal dat je dingen niet weet!
dat is zelfbescherming maak je er nog maar niet druk om als dat lukt

ze gaan als het goed is eerst een vertrouwens band opbouwen
het is anders als een auto ongeluk hierbij!
maa heel behoedzaam

heel moeilijk maar zoek afleiding
en probeer je niet te druk te maken
ze weten waar ze mee bezig zijn
ne het gaat in zulke kleine stapjes
en jij geeft hte tempo aan!
lukt het een keer niet dan lukt het niet
zo simpel is het

heel veel succes
en geniet van je baby
wat heerlijk voor je!

en schijf hier alles lekker van je af

lief anita

moppieislief

Re: Mir7

Bericht door moppieislief » 08 jul 2018, 19:30

Hoi Mir,

Welkom hier. Fijn dat het gelukt is om jezelf voor te stellen.
Wat naar dat je jezelf altijd de schuld hebt gegeven. Het is inderdaad een manier van er mee omgaan omdat je dan zelf de controle hebt/lijkt te hebben.

Ik vind sociale contacten ook erg lastig, vooral met mannen. Ik denk dat ik dat ook uit straal, 'blijf op afstand'. Maar sowieso een band met iemand opbouwen kan jaren duren en dan voel ik me nog niet 100% op m'n gemak.

Ik ben op dit moment onder andere met emdr bezig. Ik snap je angst dat je bang bent dat het te heftig zal worden. Dat heb ik ook steeds, maar dat valt mee. Je herinneringen hoeven geen hele verhalen te zijn. Plaatjes/beelden zijn genoeg want daar ga je je op focussen. Als het leuk geef dan aan dat je doodzenuwachtig bent en dat je bang bent dat je niet genoeg kan herinneren en je bang bent dat je klachten erger worden. Ik denk dat de therapeut je dan kan gerust stellen. Voor mij is emdr lastig omdat ik heel moeilijk bij mijn emoties kan komen. Lichamelijk voel ik heel veel, maar heb het idee dat ik de emoties blok (vermijding). Als je bij je emoties kan komen, is er veel te bereiken met emdr.

Liefs Nathalie

Plaats reactie