Even voorstellen

Hier kunnen nieuwe bezoek(st)ers zich voorstellen.

Moderator: moderators

Plaats reactie
paul199

Even voorstellen

Bericht door paul199 » 11 sep 2018, 00:29

Hallo mijn naam is Paul, ben 51 en lotgenoot. Ik kwam bij toeval deze website tegen. Ik denk niet dat ik veel zal posten of chatten. Maar ben ontzettend benieuwd of mijn klachten; zo noem ik het maar even, ook bij andere lotgenoten leven. Ook erg benieuwd of er een moment kan komen dat je dit los kunt laten?

Rosa_Hope

Re: Even voorstellen

Bericht door Rosa_Hope » 11 sep 2018, 11:14

Welkom Paul!

Klaas

Bericht door Klaas » 11 sep 2018, 12:03

Ook welkom Paul!

Of je het los kunt laten zal afhangen van onder meer:
- hoe erg het is geweest
- hoe vaak het is gebeurd
- met wie het allemaal is gebeurd
- hoe gevoelig je zelf bent (Kun je niets aan doen)
- hoe jong je was toen het gebeurde
- hoe je omgeving verder was (bijv. met ouders die je steunden of juist niet)
- hoe goed je therapeutische steun is.

Er zijn mensen die het na een verwerkingsproces een plek hebben kunnen geven.
Er zijn ook mensen die het nooit meer los kunnen laten. Dat betekent niet dat ze maar 'losers of slappelingen' zijn of 'erin blijven hangen', maar dat het misbruik een te grote impact heeft gehad op hun leven. Daar kan een buitenstaander niet over oordelen.
vanuit acceptatie groeit de verandering...

iztac

Bericht door iztac » 30 sep 2018, 21:31

Dag Paul
Goed dat je je meldt. Ik ben ook een man, wel wat ouder dan jij, ik ben al 65. Ik ben ongeveer 5 jaar in therapie geweest en dat was erg intensief. Ik kan het niet loslaten maar ik vind ook dat dat niet moet. Want het is een heel belangrijk ding in mijn leven, het heeft mij erg beïnvloed. Maar ik wil wel bereiken dat ik mijn eigen leven zelf kan sturen, in ieder geval me niet meer laten sturen door dat misbruik van lang geleden. Je kan nooit alles in de hand hebben, je kunt ziekte of ongelukken niet altijd voor zijn maar de greep van de dader daar kun je van loskomen. Zodat je weer greep krijgt op je eigen leven.

Plaats reactie